טיול לנחל השופט וסביבותיו

קול פכפוך המים בנחל זורם, גבינות צאן טעימות במושבה ציורית, פריחה צבעונית של מרבדי כלניות ורקפות, והר אחד שמשקיף על הכל.
טיול נוח לכולם ומרהיב עין ולב מבת שלמה למוחרקה

במרחק של שעה מהמרכז מחכה לנו אזור יפהפה ומרחיב לב.

את טיולנו נפתח במושבה הציורית בת שלמה, מהמושבות הראשונות בארץ ישראל שנוסדה ב- 1889 ונקראה ע"ש בתו של סולומון (שלמה, ומכאן "בת שלמה") רוטשילד, דודו של "הנדיב הידוע" שתרם ממרצו, ובעיקר מכספו, למען יישובה מחדש של ארץ אבותינו.

המיוחד בבת שלמה היא העובדה כי המושבה השתמרה ממש כפי שהיתה לפני 118 שנים.
מומלץ לבקר במשק שוורצמן. זיו שוורצמן, דור שלישי לעושי גבינות, ישמח לארח אתכם בחצרו, שבה הוא מוכר גבינות מעשה ידיו ופיתות מלאות בעשבי תבלין הגדלים פרא בסביבה. הקפה והתה - על זיו.

לאחר שנצא מהמושבה נמשיך בוואדי מילק לנחל השופט - פינת חמד אמיתית ויפה בכל עונה, אך עכשיו נוכל גם ליהנות מ"בונוס" משמעותי בדמותם של אלפי פרחים היוצרים מרבדים משובבי נפש ועין.
אורכו של המסלול בנחל השופט הוא כ-600 מ' ובמהלכו נוכל לראות שרידים של תחנת קמח שניצלה את מי הנחל ליצירת אנרגיית הנעה לטורבינה שלה שטחנה את החיטה.
מסלול מומלץ!

לאחר מסלול ההליכה בנחל, ואם נשאר עוד כוח, ניתן לנסוע לתצפית מרשימה על האזור ממרומי הר הכרמל - קרן הכרמל - או בשם הידוע יותר של המקום: המוחרקה.
ספר הספרים מספר לנו כי באתר זה התמודד אליהו הנביא מול נביאי הבעל ויכל להם בקרב אדיר שבסופו אש ה' ירדה מהשמיים והוכיחה כי אלוקי ישראל הוא האלוקים היחיד...
לעדות נמצא במקום פסל בדמותו של אליהו. עוד פרטים על קרב זה ניתן למצוא בספר מלכים א' פרק י"ח.

אז איך מגיעים?

* לבת שלמה: מכביש החוף פונים במחלף זכרון יעקב לכיוון ואדי מילק (מילח' בשמו הנכון) וממשיכים בצומת פורדיס ישר על כביש מספר 70 עד למחלף בת שלמה. עולים במחלף ופונים
  ימינה לכיוון "בת שלמה דרום". משק שוורצמן יהיה מימינכם עם שילוט ברור.

* לנחל השופט: ממשיכים בכביש 70 לכיוון יקנעם. בצומת יקנעם פונים ימינה לדרך העמק וממשיכים ישר עד שאין יותר מעבר מכיוון שהדרך חסומה בגדר. פונים ימינה וממשיכים ישר עד
  לכיכר שבה פונים שמאלה, הדרך תהפוך לשביל עפר נוח לכל רכב, ו-300 מ' משם נראה חניון שבו אפשר להחנות. מסלול ההליכה משולט ונוח גם לכסאות גלגלים.

* למוחרקה: חוזרים לכביש הראשי (כביש 70) לכיוון ת"א וממשיכים עד מחלף אליקים. פונים לכיוון דליית אל כרמל ומתחילים לטפס למרומי ההר. בכניסה לדליית אל כרמל כיכר שבה פונים
  ימינה לכיוון המוחרקה - הכניסה בתשלום. המקום הוא אתר נוצרי, כך שיש צורך בלבוש צנוע שימו לב: המקום נסגר בשעה 13:00 .

* הטיול באחריות המטיילים.